onsdag 26 februari 2014

APT (Apple Professional Development expert)

I början av december blev jag erbjuden att via LIN education ansöka om att få gå en APD kurs hos Apple i Stockholm. Det lät väldigt spännande och som en utmaning, de säger jag inte nej till. Jag skrev ansökan som bestod av ett antal frågor kring vad de olika IKT (informations och kommunikations) verktygen har och borde ha för plats i verksamheten. Vad de bidrar med i lärandeprocessen för barn i dagens förskola/skola. Några dagar senare var ansökan inne och någon en månad senare satt jag på tåget till Stockholm för att få delta på en två dagarna kurs hos Apple. Mycket spännande!

Två dagar senare när jag satt på tåget i den andra riktning var det en tagen, utmattad, men samtidigt en väldigt nöjd Anna som satt där. Det hade varit två intensiva dagar där jag verkligen kände mig utmanad i min roll som pedagog. Jag hade verkligen satts på prov, en verklig utmaning. 
Stolt och trött kände jag mig redo att vänta på svaret.

När jag sedan fick samtalet från Marit i Stockholm och hon sa att jag klarat mig blev jag väldigt väldigt glad. Vi pratade en stund och när jag sedan tryckte på lägg på knappen, blev det hopp, dans och skrik i några minuter. Så otroligt glad och spänd på vad som nu skulle komma att ske. 

Från den stund kunde jag titulera mig APD (Apple Professional Development expert)! Det innebär att jag får hålla workshop kring apples olika program (iLife, iWorks, iBooks, iTunes U m.m.) Ser verkligen framemot att utvecklas inom denna rollen i relation till min roll som pedagog!

Heja oss alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar