söndag 26 januari 2014

Creative Commons

Hej! 
Fotograf: Anna Hedén

Jag vet inte hur ni alla har det ute i era verksamheter, men själv brukar jag ibland vara i behov av bilder, filmer, ljus etc. som jag inte har. I första hand använder jag mina egna (som jag gör på denna blogg), men ibland finns de inte. Jag kan inte googla fram det material jag skulle behöva då det är olagligt att använda sig av dessa i vidare syfte. För någon vecka fick jag namnet till en sida som hjälper mig med detta, sidan heter search.creativecommons.org . Denna sida är full av material som jag lagligt får använda. Deras egna ord om sin sida är: 


"Creative Commons is a nonprofit organization that enables the sharing and use of creativity and knowledge through free legal tools." 

Så om det finns någon som är, har varit eller kommer att vara i behov av något material är mitt tips Creative Commons (CC).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar