tisdag 12 augusti 2014

Nu är vi igång!

Nu har det gått lite mer än en vecka sedan jag började mitt nya arbete på Frida förskola i Mölnlycke och allt känns väldigt bra. Jag har fått ett väldigt varmt bemötande av barn, vårdnadshavare och all personal på förskolan och skolan. Varför jag skriver så är för att de är som en stor familj, alla räknas. Känslan infinner sig redan när jag kom in genom dörren, alla hälsar med ett leende på läpparna. Förra veckan var en mjukstart då all personal och barn inte var tillbaka, igår var var några fler tillbaka och idag började inskolningarna. Så nu är snart alla på plats och jag känner hur terminen har startat, Underbart

Jag tänker mig att under de närmaste månaderna kommer ni i min blogg kunna läsa om min tid under Atelierista kursen. Den process jag då genomgick, hur jag tänkte kring min kommande roll som Atelierista i början av kursen och hur mina tankar utvecklades. I mellan dessa inlägg kommer det även att komma praktiska tips på aktiviteter, skapande övningar jag gjort tillsammans med barnen och mycket mer. Jag hoppas att mina tankar och funderingar kan hjälpa dig i dina processer. Hade även blivit väldigt tacksam om du delade med dig kring dina tankar och funderingar i kommentar fältet. 


Önskar alla människor där ute en härlig start på den nya termin som just startat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar