måndag 24 mars 2014

Reggio dagar och vår





Hej vänner!
Idag har jag varit tillbaka i gamla kära lokaler, många minnen som fladdrar förbli. Det var första dagen av två då jag, min kurskamrater på Atelierista, samt de som läser till pedagogista fick glädjen att möta Cristian Fabbi, pedagogisk koordinator och verksamhetschef för förskoledistriktet Bassa Reggiana i Reggio Emilia. Timmarna flög iväg och på cykeln hem var huvudet fullt med nya tankar. Ska nu hem och vila lite inför ytterligare en härlig dag imorgon. Ny dag, nya utmaningar!
Några ord som jag tar med mig från dagen idag:
- Föräldrasamverkan
- Nyfikenhet
- Kreativitet
- Dokumentation
- Dialog 
Dessa ord ska få snurra lite i mitt huvud och sedan ska jag dela med mig av mina tankar. Jag hoppas då att du delar med dig av dina.

Godkväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar